MiG-21MFN (1:72)

Doba čtení: 2 min.

MiG-21MFN

Model: Kovozávody Prostějov 19

Doplňky: obtisky Kopro 93102 (MiG-21MFN)

kokpit – barevný lept R.V. Aircraft 72025

Poslední verzi letounu MiG-21, používanou v letectu Armády České republiky představuje MiG-21MFN. Jde o modernizovanou verzi MF, přičemž modernizace se týkala zejména elektronického identifikačního systému a navigačních systémů.

Model

Starodávná stavebnice z produkce původních Kovozávodů Prostějov se vyznačuje poměrně dobrou obrysovou shodou, ale také ztvárněním panelů potahu pozitivními linkami. Detaily jsou plně poplatné stáří formy, tedy poměrně hrubé a málo přesné. Cenově ale jde o naprostý trhák a to i v kombinaci s výše zmíněnými obtisky a leptanými díly.

Stavba

Stavbu jsem zahájil rekonstrukcí šachet hlavního podvozku. Odstranil jsem jejich horní část a šachty prohloubil. Dále jsem vestavěl pilotní prostor a do přídě kruhovou přepážku zaslepující vstupní kanál k motoru. Na tuto přepážku později přijde nalepit kužel vstupního ústrojí. Rovněž jsem kompletně předělal šachtu příďového podvozku. Slepením polovin trupu vznikne pod směrovkou velká spára, kterou je třeba vytmelit. Po slepení trupu jsem do kokpitu vestavěl leptanou sadu, která výsledku velmi pomohla.
Dále jsem upravil tvar šachet hlavního podvozku v křídlech – na modelu jsou příliš úzké. S tím souvisí i úprava, resp. nová výroba krytů podvozku. Následovalo víceméně bezproblémové přilepení křídel k trupu, nalepení výškovky, kanónu pod trup a křídelních závěsníků. Trochu práce dalo dolícování kabiny, zejména čelního štítu, ale i to se nakonec podařilo. Následovalo vlepení podvozků, dolepení Pitotovy trubice na přídi (z kousku drátu), různých sacích hrdel po povrchu stroje a barvení. Poté jsem dolepil kryty podvozků, kola a řadu dalších drobností, čímž byl model hotov.

Zbarvení a označení

Celý letoun je natřen světlou šedou (Humbrol 147), tygrování, nápisy, čísla, výstražné a návodné popisky a výsostné znaky jsou součástí obtiskového archu. Nakonec jsem celý model přetřel matným lakem Vallejo.

Závěr

Není to má první jednadvacítka od Kovozávodů, takže mne během stavby nic nepřekvapilo. Nemít ji v kitníku, asi bych pořídil o mnoho dražší, ale také o mnoho lepší kit od R.V. Aircraft.

 Fotogalerie