Změny ve struktuře programu21.04.2004
Vzhledem k dalšímu vývoji programu jsem se rozhodl od verze
V7R26 rozdělit program na několik modulů, resp. na základní modul a přídavné moduly. Základním důvodem k tomuto rozhodnutí byla časová náročnost vývoje specializovaných funkcí, která se nutně musí projevit ve vyšší ceně programu. Toto zdražení by ale postihlo i ty uživatele, kteří specializované funkce nepotřebují; naopak, pro firmy, které je budou využívat, je (doufám) snesitelné.
Program nyní obsahuje následující moduly:
Základ: fakturace, pokladny, banka, kontakty, správa uživatelů, servisní funkce
Nastavení: instalace a nastavení programu
Zakázky: kalkulace zakázek, zakázkové listy
Leasing: vedení smluv, splátkové kalendáře, hromadná fakturace
Technicky je struktura vyřešena tak, že speciální funkce jsou obsaženy v příslušném modulu a spouští se ze základního modulu. Z toho vyplývá, že vždy potřebujete základní modul a podle dalších funkčních požadavků jeden nebo více přídavných modulů. K úspěšné instalaci programu je nutný alespoň přídavný modul nastavení, další přídavné moduly jsou volitelné.
Podle modulů, které se rozhodnete používat, se také liší cena - viz
licence a ceny.
Také systém aktivačních kódů doznal změn: nyní má každý modul přidělen samostatný aktivační kód s vyjímkou modulů Základ a Nastavení, které mají z pochopitelných důvodů kód společný.
Věřím, že uvedené změny budou ku prospěchu věci a umožní mi udržet program v kategorii shareware se zanedbatelným aktivačním poplatkem, avšak na druhé straně budu moci alespoň částečně pokrýt náklady na vývoj specializovaných modulů.
začátek