27/08/2004
Myslím, že jde o velký vládní podvod.

Jde o způsob, jak svalit břímě důsledků špatné vládní politiky na obce. Obce jsou většinou ovládny pravicí, vláda je výrazně levicová.

A vládá říká (zatím jen Škromach): snížíme dávky nezaměstnaným, abychom je motivovali k hledání práce. Těm, kteří práci najít nemohou, ale upřímně se snaží, to dorovná jejich obec, aby na tom nebyli sociálně špatně.

V Praze to jistě problém nevyvolá. Tam jsou dlouhodobě nezaměstnaní opravdu jen ti, kdo zaměstnanými být nechtějí nebo jsou nezaměstnatelní. Ale jsou oblasti, kde nezaměstnanost dosahuje 17 %. Jsou tam opravdu samí nemakačenkové a příživníci? Co se stane s obcí, v níž 10 % občanů skutečně doloží, že práci hledají, leč nenacházejí, neb není. A takových obcí je... A starosta to ani moc prozkoumávat třeba nebude, protože dobře ví, jak to je a kdo je kdo... Taková obec místo aby své peníze využila k podpoře podnikání bude je rozfofrovávat na sociální příplatky nebo na organisování a placení nepotřebných "veřejně prospěšných" prací (no, dalším generacím to možná prospěch přinese, až se tam cizinci budou jezdit dívat na hladové zdi odnikud nikam. Ale když bude taková zeď v každé prdelce?).
Obce přitom získávají peníze z daní poměrem podle počtu svých obyvatel (nikoli podle zásluhovosti jako podíl na tom, kolik peněz na daně se v dané obci vyrobí).
Hlavně vláda si umyje ruce. A sem tam nějaký nemakačenko bude brát míň z veřejných podpor a bude si muset víc nakrást.
Je to vládní podvod - problém to neříší a vinu svaluje na obce.
Kdo chce řešit nezaměstnanost, musí podporovat drobné a střední podnikání. Třeba odstraňováním byrokratických překážek a snižováním ceny práce a daní.

Saša, 195.113.166.14

nezaměstnanost = byrokracie+tuhý trh práce

Zpružnění zákoníku práce i snížení byrokracie by bylo správnou podporou podnikání a zároveň podporou nezaměstnaných. Problém je v tom, že by se toto efektivní opatření dotklo „vybojovaných jistot“ zaměstnanců. Ti samozřejmě nemají příliš velký zájem pomáhat „na svůj úkor“ skupině lidí (té části), která práci nemá a usilovně ji hledá. Pro mne přestal být nezaměstnaný synonymem „nemakačenka“ ve chvíli, kdy z pracáku začali chodit slušní lidé, kteří měli opravdu zájem o práci a ne jen o razítko „nepřijat“ (cca7%nezaměstnanost?). Jenže, rozšíření firmy - např. otevření nonstop krámku s potravinami, který by se na trhu slušně uživil a dal by práci řekněme 6-7lidem je spojen s tak velkými byrokratickými překážkami, že je lépe tento projekt zavrhnout a věnovat se tomu co už funguje. Takže zatím co podnikatelé většinou vyčkávají a soustředí se na zefektivňování současného stavu svých firem (což někdy vede k propouštění), vláda řeší pouze následky. Na jedné straně snižuje podpory (protože státu dochází peníze), na druhé utužuje dohled nad zaměstnavateli (aby jich vybrala víc). Do toho pak přichází povinnost managerů velkých firem zveřejnit svou mzdu, což zajisté obrátí pozornost voličů ČSSD správným směrem.

Rik, 62.40.68.101

Škromach se nenaučil housti, ale udeřil na populistickou strunu

bez čtení komentářů by mě zajímalo :
1) kdo bude hodnotit co je "aktivní hledání práce" ? (mimochodem to funguje už dnes)
2) veřejně prospěšné práce v obci
a) co budou dělat (tj. komu seberou práci a z kolika lidí v soukromém sektoru udělaj nezaměstnaé)
b) pod kým budou dělat (pod obcí ?) tj. obec bude povinna zajistit veškeré náležitosti dle zákoníku práce a dalších (higienické...) předpisů ?
c) kdo bude tyto práce řídit, hlídat, kontrolovat.... (nový úředníci ?)

Škormach akorát našel zkratku ke komunismu (nebo návrat k otroctví ??) : protože je to klasická spirála - pro zvyšující se počet nuceně pracujících "socek" (které budou dělat za levný peníz z hlediska zaměstnavatele-odběratele služby-práce) bude třeba více práce a ta se bude brát soukromému sektoru, což zase zvýší počet "socek" a tak stále dokola až k Škormachovu ideálu :
nakonec tu budou jen státní úředníci (nejlépe z té správné strany) a nuceně pracující, jen pro doplnění zustane pár větších podnikatelů, ale s těmy si už poradí jiní vládní úředníci

Pirat, 213.155.229.79


---------------------------------------------------------------------------------
27.8. PRAHA: Tunel Mrázovka - špatné řešení za deset miliard
Petra Kolínská

Spojená občanská sdružení SOS Praha odmítají tvrzení vedení města, že tunel Mrázovka zlepší dopravní situaci v Praze a sníží hlukovou zátěž a míru znečištění ovzduší v oblasti Smíchova. Tunel Mrázovka je jen další velmi finančně nákladnou stavbou, která do širšího centra města přivádí novou automobilovou dopravu. Negativní důsledky pocítí zejména obyvatelé Břevnova, desetitisíce aut, které se za minutu a půl dostanou ze Smíchova na Prahu 6, totiž skončí v přeplněných ulicích rezidenční čtvrti.

Město preferuje individuální automobilovou dopravu

Ačkoli hlavní město ve svých programových dokumentech opakovaně deklaruje potřebu omezovat individuální automobilovou dopravu v širším centru města, v praxi činí pravý opak - investuje miliardy do kapacitních silnic, které mají řidičům nabídnout rychlý a pohodlný průjezd městem.

Po zprovoznění tunelů Mrázovka vznikne mezi Prahou 5 a Prahou 6 atraktivní rychlé silniční spojení. S ohledem na špatné spojení veřejnou hromadnou dopravou (1), je použití auta výrazně výhodnější - jedná se tedy o jasnou preferenci individuální automobilové dopravy.

Tunely - spásné řešení?

Také argument, že velká část okruhu je či bude v tunelu, je velmi zavádějící. Emise nezmizí, pouze se zkoncentrují u portálů a výdechů (pozitivní vliv plynulejší dopravy bude negován celkovým nárůstem objemu dopravy). Vznikají nové bariéry na povrchu - mimoúrovňové křižovatky mají stejně výrazný bariérový efekt jako zatížená komunikace. Tunely s sebou nesou vysoké provozní náklady a nemalá bezpečnostní rizika. A především - tunely neřeší zatížení okolních ulic - ty slouží jako přivaděče na městský okruh.

Důsledky velkokapacitního tunelu na přilehlé komunikace lze dobře ukázat na příkladu Severojižní magistrály - kdyby byla magistrála v tunelu, jak by se zlepšila situace v Ječné, Žitné, Vinohradské, Seifertově, Pobřežní...?

Městský okruh - nefunkční torzo

Protože je Městský okruh koncipován v dlouhých úsecích jako kapacitní autostráda v tunelech, je nad finanční možnosti města zprovoznit jej v dohledné době jako celek. Vedení města permanentně posouvá termíny zahájení i dokončení plánovaných staveb, neboť nemá potřebné peníze. Pražané jsou tak v zajetí slibů, jejichž plnění však bude trvat několik desítek let! Všechny dosud realizované dopravní stavby se prodražily v průměru o více jak 50 % a jak konstatovala minulý týden Evropská investiční banka, hlavním důvodem je špatný systém zadávání veřejných zakázek.(2).

Poznámky:

(1) Z Vítězného náměstí na Smíchov může cestující využít buď trasu metra A a B s přestupem na Můstku, nebo kvůli kongescím IAD nespolehlivé tramvajové spojení přes Malostranské náměstí a Karmelitskou, popř. vyhlídkovou jízdu autobusem přes Strahov.

(2) Podrobné informace ke korupci v pražské dopravě, ekonomických aspektech výstavby Městského okruhu a dopadech MO na dopravu v širším centru města najdete v souborném materiálu Dopravní alternativa pro Prahu - viz internetová stránka http://www.sospraha.cz/doprava/uvod.htm.

Kontakt:
Petra Kolínská
Centrum SOS Praha
776 55 20 22

PRŮTOČNOST NA HLAVNÍ 1

Motto:
…Je nějak veliká průtočnost na hlavní... (Slavnosti sněženek)

Jakkoliv chápu plédování pro zlepšení silniční infrastruktury v Českých zemích, je nepochybné, že tato chvályhodná snaha má své meze. Těmi je jedna zajímavá skutečnost, kterou by snad už dnes bylo možno zařadit mezi empiricky ověřené přírodní zákony:

NELZE STANOVIT MÍRU DOPRAVNÍ ZÁTĚŽE, KTERÁ NEBUDE PŘEKROČENA!

Dopravní odborníci v některých zemích si už povšimli toho, že není možné nadimenzovat dopravní síť tak, aby v budoucnu vyhověla odhadnuté dopravní zátěži. S periodou 3-5 let se opakuje situace, kdy sebevelkoryseji navržené dopravní stavby svou kapacitou přestávají stačit.
Los Angeles, je město, které v porovnání s Prahou či jinými evropskými městy vzniklo "na zelené louce" a s plným vědomím, že principiálním dopravním prostředkem je automobil. Přesto v průběhu 60. let začalo docházet k vybourávání městských bloků v zoufalé snaze opatřit volné plochy pro parkování. Dnes je takto v centru L. A. zlikvidována 1/3 městské zástavby!
Úřady ve skotském Edinbourghu došly v posledních letech k závěru, že již nepodpoří ŽÁDNOU dopravní stavbu ve městě, protože se jedná o nekonečné odčerpávání peněz z městské pokladny. Situace se za několik málo let vrací k výchozímu stavu.
Trochu to připomíná slavnou estrádní scénku, v níž Felix Holzmann popisuje rozdíl mezi ptačí klecí a akváriem slovy: "V té kleci ale nebyla žádná voda, protože ta by tam nedržela..." Opravdu platí, že doprava vždy bezezbytku vyplní každou volný prostor, který jí nabídneme. Čím větší kapacita, tím více je využívána.
Někteří dopravní inženýři nás přesvědčovali a stále přesvědčují, že jejich řešení je už opravdu...ale opravdu definitivní. A pokud bude přijata varianta dostatečně velkorysá, bude problém s konečnou platností vyřešen. Skutečností pak byla vždy jen blamáž a výrazné zhoršení mnoha jiných parametrů v dané oblasti.
Severojižní magistrála je toho otřesným dokladem. Urbanisté Vám řeknou, že je to daň za výstavbu panelového monstra jménem Jižní město a za koncepci pěší zóny v centru. Sto tisíc lidí, kteří na Jižním městě bydlí, je zapotřebí nějakým způsobem odvézt do práce a metro na všechno nestačí. Dopravní umrtvení Příkopů, Václavského náměstí a Národní třídy bylo tedy třeba nějak kompenzovat; jinak by město zůstalo rozpůleno. Magistrála tedy vlastně jen "záplatuje" to, že režim si přál pěší zónu jako formu sebepropagace. Výsledkem je obludná dopravní stavba, která definitivně zničila některé hodnotné partie města. Ačkoliv okolí stanice metra Vltavská osobně považuji za nejotřesnější produkt mechanického uvažování, původní plán byl ještě mnohem horší. Na náměstí I. P. Pavlova byla navržena mimoúrovňová křižovatka s ulicí Ječnou! Předpokládalo se, že se tak doprava stane plynulejší. Tuhle katastrofu pomohlo odvrátit (kromě enormní finanční náročnosti) expertní stanovisko sovětských dopravních inženýrů, kteří doložili, že "bezkolizní" křížení přinese magistrále naprosto nezvladatelnou dopravní zátěž, neboť bude mnohem více využívána. To je asi jeden z mála případů, kdy nám "sovětské zkušenosti" opravdu prospěly (7;- ))
A dnešní magistrála svojí kapacitou pochopitelně přestává stačit. Ale došlo by k tomu tak či onak...v demokraticém společenském prostředí ještě daleko dříve. Proto se navrhují a stavějí další, nové části ZÁKOSu (základního komunikačního systému). Třebaže se tomu už dnes touhle normalizační zkratkou neříká, jedno přetrvává stále: lichá naděje, že "pak už to bude konečně dobré".
Nikdy to nebude dobré. Vždycky to bude nanejvýš přijatelně špatné. A mnohdy i nepřijatelně...
Proto je budování dopravních staveb nutno plánovat se stále větší obezřetností, protože se vždy jedná o kompromis: snesitelně špatná dopravní propustnost při snesitelně poškozených ostatních kvalitách našeho okolí...

S pozdravem ZA ZÁKOS LIDŠTĚJŠÍ!

šakal - pozemských zámků stavitel

šakale, problém je

trochu jinde. Jakýkoliv systém - železnice, telefonní síť, produktovody, zdravotnictví, pošta, atd., lze dimenzovat buď na maximální známé zatížení (a poslouchat řeči Peter Kolínských, jak je to drahé a megalomanské), nebo ho postavit na vypočítané střední zatížení (a poslopuchat řeči Peter Kolínských, že systém nic neřeší, protože je občas evidentně přetížen).
Závěr je evidentní - ideální řešení neexistovalo, neexistuje a nikdy existovat nebude. Lze se k němu více či méně přiblížit za více či méně peněz.
Bez ohledu na projekty UDI, SUDOP, atd., stejně jako bez ohledu na zoufalé výkřiky Peter Kolínských.
Zdraví

honzak, 81.19.47.123

Co tak místo

odmítání tvrzení vedení města, že tunel Mrázovka zlepší dopravní situaci v Praze a sníží hlukovou zátěž a míru znečištění ovzduší v oblasti Smíchova, vzít měřící přístroje a prostě to změřit.
Bylo by to snazší a nevyvratitelné.

U nás taky ekoteroristi tvrdili, že obchvat Plzně nesníží dopravní zátěž města. A ejhle - obchovat je jen provisorní a výsledky jsou už vidět na každé ulici a každé křižovatce. Stejně tak s hlukem a znečištěním vzduchu.

Když mluví ekoterorista, vždycky lže.
Oni lžou dokonce i tehdy, když nemusí. Prostě to jinak neumějí!

Saša, 195.113.166.14

Mrázovka mi opravdu pomůže

Jsem rád, že město Praha, tak skvěle investovalo cca 7 milard korun. Mé kamiony už nebudou stát v koloně na Novořeporyjské spojce a mohou projet po Plzeňské přes Mrázovku rovnou na Baranndov. Pravda kdysi někteří politici slibovali, že kamión tam nesmí, ale pravda je jiná už cca 1 rok na úseku Radlická - Zlíchovský Tunel. Dále jsem rád, že mé zisky vzrostou, protože nemusím platit žádné mýtné a splátky na úvěr na tuto moc potřebnou stavbu zaplatí občané Prahy, kteří nebudou mít opravené chodníky, hřiště, parky, nábřeží, dobrovolně zruší některé školy, školky, zájmové kroužky pro děti a možná budou platit v budoucnu dražší lístek na MHD. Jsem opravdu šťastný, že provoz tunelu sežere elektřinu za 800000 Kč měsíčně a že zplodiny jsou vyvedeny na vrch mezi obytnou zástavbu a počet zákazníků Motolské onkologie bude zajištěn.
Vyzívám všechny zodpovědné pokračujte ve stavbě vnitřního okruhu, nedovolte postavit vnější okruh dříve, protože Praha bez dálnice nebude opravdovým moderním velkoměstem bez toho skvělého zvuku aut a neodolatelného aroma neboť vůně benzínu a nafty je pro nás všechny lepší než vůně parfému od diora.
Jsem štastný, že radní rozhodl, tak moudře, protože tak drahá stavba vyvolá další ještě dražší pokračování viz citát" (Teď jsme proinvestovali tolik, že už nemůže přestat"). Vždyť za 7 miliard korun se mohlo postavit takových nepotřebných staveb např: Obecní byty, metro trasa D, nové soupravy metra, nízkopodlažní autobusy a tramvaje ba dokonce opravit všechny školy a školky, hřiště, parky, chodníky, kolektory, opravit starou vodovodní a kanalizační síť nebo postavit severní část vnějšího obchvatu a pak, nedej bože, by se mohlo v Praze lépe dýchat.

Věta na závěr vážně míněná:
Tunel Mrázovka je tunel a proto je pro mě sybolickou stavbou tunelování státních a obecních financí v této zemi. TUnel k tunelování.

Občan Prahy, 82.117.130.2

Pro SAŠU a JK

Pánové,
jak jsem nakoupil, takl prodávám. Chápu, že to vyhlíží skoro surrealisticky...rostoucí proudy aut, nekončící zácpy, nepřekročitelné ulice...Skoro jako v tom Jiránkově kresleném filmu "Pivo přes ulici" (7;- ))
Ale pokud Vám připadá, že dálnice do Ostravy představuje rozvojový impuls pro tamní region, proč by neměla zároveň přitahovat větší provoz? Vždyť to je v tomhle případě cílem...a v jiném případě zas nechtěným důsledkem (7:- /)
Veliká nákupní centra: Nový smíchov, Zlatý Anděl, Carrefour, dvě multikina a tři veliké hotely, četné kancelářské budovy...a další se právě staví...představují přeci obrovský magnet. Jenom Carrefour má ve svém podzemí 3000 automobilových stání! Ta tam přeci neprojektoval a draze nestavěl někdo, kdo počítá s konstantní dopravní zátěží. Představte si tu frekvenci, když budete počítat, že se tam ty vozy "otočí" za den jen na tři směny...tak jak nakupující přijíždějí a odjíždějí. Jistě, například zaměstnanci obchodního domu tu parkují déle, ale ti asi nepředstavují tu hlavní zátěž.
Můžete říct, že to vše nesouvisí přímo s kvalitou dopravní infrastruktury, ale berte to tak, že je to prostě jedna z významných pobídek:
- Smíchov leží velmi blízko městského centra
- je napojen na metro
- zaniklý průmysl tu poskytuje veliké množství rozvojových ploch...

...A teď k tomu všemu přidejte přímý nájezd na dálnici a máte to jak vymalované (7;- ))

Ale...nic ve zlým, nic v dobrým!

šakal prokop