Něco se ale prostě udělat muselo. (gusher, mail, 27.11.2006 13:28 ) | reagovat
Bodový systém, jako nástroj, jsme převzali odjinud, bohužel je v tuzemském balení nedokonalý a nelogický. Navíc dal mocnou zbraň do ruky městské policii, která má naprosto odlišné motivace od té
státní (hlavně plnit městskou kasu), takže ani na tento paskvil se nikdy nepodaří sjednotit posuzování přestupků. Napříč jednotlivými kraji a obcemi, s ohledem na to, která složka vás odchytne se
posuzuje míra provinění. Někde vám projde v obci 60-ka, jinde vás čapnou za 52.A to je přitom určující pro názor lidí na funkčnost a účelnost této novely a následně i na dodržování vyhlášky. Vidím
určitou analogii třeba s hokejem, kde se již léta běduje nad nejednoznačným metrem třeba při posuzování faulů. A to mají rozhodčí mnohem jednodušší ten jednotný metr najít. To je podle mě minimum,
aby byla vůbec naděje, že se to bude respektovat. Když tedy odhlédnu od skutečnosti, že by to taky chtělo určitou míru elementární slušnosti a respektu k druhým i k sobě. A toho tady v té zemi je míň
než
Jak tohle může říct šéf dopravní policie? (tomyhafk, mail, 27.11.2006 13:21 ) vlákno | reagovat
Nechápu, jak může šéf dopravní polici říct takovou blbost veřejně do tisku!!! "Řidiče, který byl jel po dálnici 200 kilometrů v hodině, nepotkáte." Co to je za přístup? Copak ty dopravní předpisy
nikdo nezná? Na dálnici je maximální povolená rychlost 130 km/h. Maximální povolená = limit, který nesmí být překročen. Proč se tedy dělají zákony, vyhlášky a předpisy, když je veřejným tajemstvím
fakt, že je všichni porušují? Klasická česká nátura... Třeba v Německu by všichni jezdili se staženou řití, než by si dovolili překročit limit. Ale o řiť nejde, jde o respekt autority a pravidel...
Češi jsou v tomhle fakt
vyjímeční...
Re: Jak tohle může říct šéf dopravní policie? (Alfie, mail, 27.11.2006 13:28 ) vlákno | reagovat
Ti samí disciplinovaní Němci ovšem přejedou hranice do Česka a rázem si to začnou "užívat", protože tady jim za porušení předpisů skoro nic nehrozí.
Takže to bude spíš v té policii - ta německá má u řidičů respekt, kdežto u nás.. :-(
Re: Re: Jak tohle může říct šéf dopravní policie? (tomyhafk, mail, 27.11.2006 13:33 ) vlákno | reagovat
No tak o tom to přesně je. Dneska člověk nepotká policajta ve městě, natožpak na dálnici. A nevěřím tomu, že by pomohl pasivní radar... Prostě na to prdí. Btw. a šéf dopravní policie je civilní
osoba??? Samozřejmě že policajt, co používá typický český alibismus! Zkrátka "díky novému zákonu se nám na dálnici, kde je maximální povolená rychlost 130 km/h, podařilo snížit u většiny evidovaných
vozidel rychlost jízdy z 220 km/h na 180 km/h, čili nevidím v tom absolutní známku jakéhokoli neúspěchu", řekl
Bimbas...
Ať tady nežvaněj o bezpečnosti (tipovac.leteckych.snimku, mail, 27.11.2006 12:30 ) vlákno | reagovat
o tu v novém zákoně nejde. Byznys, pokuty, hledáni much, to je oč tu běží.
Před nedávnem unikl z Městské policie Hradec Králové dokument o stavbě stacionárních radarů. Strážníci sami navrhovali některé radary na místech, kde nejsou chodníky, je velký výskyt cyklistů a mělo
by to přínos pro bezpečnost. Zamítnuto. Bude se stavět tam, kde jsou 4 pruhy, svodidla, zákaz vstupu chodců a souběžně stezky pro cyklisty. Proč? Protože v takhle bezpečném úseku si dovolí kdekdo jet
o 10 km/h rychleji a budou žně. Bezpečnost? Nenechte se vysmát...
policie prikladem (freefly, mail, 27.11.2006 12:15 ) vlákno | reagovat
Jak chcete docilit zmeny na silnicich, kdyz v prvni rade nespocet policistu kasle na predpisy misto toho aby sli prikladem. Prejezdy pod majakem na obed, nepripoutani, telefonujici, jednosmerky a
ostatni znacky ignorujici policejni ridici, k tomu nesmyslne dopravni znaceni atd atd, nekdo pekne napsal, ze i na zaklade dopravniho znaceni se da poznat politicka kultura v zemi, neco na tom asi
bude
Problémy jsou dva, vlastně tři. (Dr No, mail, 27.11.2006 12:13 ) vlákno | reagovat
On by se musel změnit přístup lidí k předpisům. Nesměli by je brát jako úřední buzeraci, ale jako něco, co jim zajišťuje bezpečnost. To by ovšem musely ty naše předpisy vypadat úplně jinak. Pokud by
předpisy skutečně beze zbytku splňovaly výše uvedenou podmínku, snad by se většina lidí naučila je respektovat. A ti nepoučitelní blbci by měli přicházet o řidičák. Bohužel háček je právě v tom, že
těch blbců je drtivá většina i v parlamentu a mezi policajtama, takže se určitě nic nezmění
...
Re: Silnicni zakon je potreba jeste vice pritvrdit! ((gbd), mail, 27.11.2006 12:15 ) vlákno | reagovat
Tady je tolik zbytečných, přebytečných, nadbytečných a nebetyčně hloupých pravidel (nemyslím jen silničních), že nerespektování některých je prostě životní nutnost.
Problém je, že každý si pak vybírá, které další pravidlo přestane respektovat...
před chvilkou sem projížděl (Radek1979, mail, 27.11.2006 11:59 ) | reagovat
městem, na křižovatce zastavil na červenou v pruhu pro jízdu rovně a zároveň i pro odbočení doleva a doprava. Stojím si spokojeně na červenou, vedlejší pruh doprava má zelenou, rovně neustále
červená. Dobrák v dodávce za mnou se mě snaží vytroubit, asi si myslel že se mu podaří mě přesvětčit že raději uhnu na zelenou než že budu čekat až mi naskočí zelená pro jízdu rovně. No a co se asi
stalo když sem dostal zelenou? Jedu si spokojeně rovně, ten blbeček za mnou vystartoval, zatočil spokojeně doprava kde byla zácpa a on si ji chudák při tom troubení nevšimnul:( takže to nahulil
zezadu do autobusu, naštěstí cvičná jízda naší MHD. No a co potom chtít od takovýhodle člověka na silnici? Nehledě chvilku před tím sem zastavoval před přechodem dvou maminkám s kočárkama, nějakej
blbeček si nedal říci a zprava mě podjel:( Jo ohleduplnosti není nikdy dost. A ještě sem nezažil silniční kontrolu, nevím co se při tom děje, jak to vypadá a to mám něco naježděno, ne jen osobně ale
i jako
Re: xXx (Larrax, mail, 27.11.2006 12:16 ) vlákno | reagovat
Fyzikální zákony platí i pro dobrého řidiče s dobrým autem. Mám na mysli takové věci jako délka brzdné dráhy, odstředivá sla, adheze apod. Nemluvě o nepřepodkládaných problémech jako neukázněný
chodec, dítě, řidič začátečník, překážka na silnici a tak. Nejnebezpečnější jsou právě ti, kteří si myslí, že se jim nemůže nic stát a že klidně můžou jezdit rychle. Taky jsem jel párkár přes 200,
ale už bych to nikdy neudělal, asi jsem z toho na rozdíl od tebe už
vyrostl.
.... v podstatě je to ... (ka1ser.soze, mail, 27.11.2006 11:52 ) vlákno | reagovat
... taková přefouknutá bublina ... to, že je to tady divokej východ je předsudek pitomce, kterej se jednou za rok podívá do regensburku ... problémem vyšší nehodovosti i úmrtnosti je spousta aspektů
dohoromady - špatný značení, kvalita vozovýho parku, disciplína, ale víc než disciplína - kvalita řidičů .... a to bohužel těch, co si na poměry tady stěžujou .... zkuste si jet po nějakým
francouzským nebo italským velkoměstě ... to co se vyvádí tam, jsem v praze ještě nezažil ... jenomže ono to jde, ale oni mají ten volant trochu víc v ruce a především dokážou v těch svejch
zhovadilostech předvídat ... ano, připouštím, že němci jsou disciplinovaný, ale pak mají povoleno jinde .... to že je člověk ve stošedesáti nejpomalejší na dálnici, je pravidlem ... a na snížení
rychlosti?? ... většinou o deset navíc ... a nikdo s tím nemá problém ... takže vzkaz ukňouraným vohnoutům se zaťatou pěstí ... choďte pěšky nebo se naučte skutečně řídit a zbavte se mindráku
rovnosti, která neexistuje