text:Rozhodnutí Ústavního soudu o tom, že přilepování nesouvisejících návrhů k zákonům je protiústavní, se nelíbí ani jednomu z šéfů parlamentních komor. Přemysl Sobotka i Miloslav Vlček se bojí, že
rozhodnutí soudu mohou poslanci zneužít. "Kdyby si usmyslela skupina poslanců nebo senátorů, mohou pomocí stížností na přílepky zpětně destabilizovat právní řád," říká Přemysl Sobotka z ODS.
Komentář: Ústavní soud jedná správně. Všechny přílepky v zákonech by měli podlehnout revizi, některé zrušit a jiné naopak vtělit do zákonů souvisejících s odkazem pod čarou, že tento odstavec byl
schválen se zákonem tím a tím a ze zákonů nesouvisejích je prostě vymazat.Do budoucna by měl Ústavní soud každý přílepek k zákonu prostě shodit, aby se poslanci naučili projednávat přílepek s daným
zákonem a nevyužívali tak nepozornosti ostatních poslanců, při protlačování přílepků, které daleko více poškozují náš právní řád a dávají mu úmyslně dvojí či trojí výklad, čehož pak samozřejmě
využívají advokáti k beztrestnosti pro své klienty, nebo kdy tyto přílepky poškozují občany na majetku. Text: "Jako předseda sněmovny nemohu poslancům upírat možnost podávat pozměňovací návrhy. Mohu
je pouze upozornit, že jejich návrh se daného zákona netýká," říká Miloslav Vlček.
Komentář. Tak na co tam vlastně jako předseda sněmovny jste, pane Vlčku, když dovolíte, aby někdo míchal hrušky s jablky tak jak se to jemu hodí? Přece není problém, pokud někdo chce dát pozměňovací
návrh k určitému zákonu, aby se projednával tento zákon jako celek, kde se jasně tento přílepek ukáže v souvislostech s dalším ustanovením zákona a ukáže v plné nahotě úmysly onoho poslance,
podávající přílepek, popřípadě za koho vlastně kope a kdo ho zaplatil, aby tento přílepek podal. Nezištné přílepky k zákonům by se jistě dali spočítat na prstech.Podobně by měl postupovat i předseda
senátu.Pokud předsedové ústavních institucí v mediích pobrekávají, že nemohou nic dělat, pak se tedy jako občan ptám, jaké to vlastně instituce máme a jací jsou v nich lidé, když nejsou schopni
dodržovat pravidla.Pak tedy potřebují dokonalou rekostrukci s jasnými pravidly co předseda může a co ne. Jinak bychom si za tak vysoký plat platili ve vedení těchto institucí pouze kašpárka, kteří
maximálně tak vedou schůzi.A to může který koli parlamentní či senátní
nýmant.