27/10/2009
Na ekonomky a management atd. jdou lidi, kteří vědí, že technické obory by nezvládli. Na různé sociální vědy, filozofii atd. jdou pak ti, kteří vědí, že neumějí ani počítat, takže by nezvládli ani ekonomku. Ti doufají, že se budou schopni uživit aspoň tlacháním.
A ti, kdo vědí, že by nezvládli žádnou školu, hledají takovou, kde nebudou muset prokazovat znalosti, ale dostanou diplom za peníze.
A protože všech výše uvedených je mnoho, je na snadných školách nával, a na obtížných školách nával menší (přesto i tam zatím naštěstí pro tuto zemi je). To vy jste podlehl omylu, že školy, o které je zájem enormní, je zájem proto, že jsou kvalitní (a obtížné). Je to naopak.

Ale protože v této zaostalé zemi, která si neumí ani vládnout, ani hospodařit, natož myslet na svou budoucnost, jsou technické a vědecké obory ve srovnání se světem podprůměrně honorované.
Kupodivu současně s tím, že manažeři neustále (i za krize) brečí, že v této zemi není dost vzdělaných lidí - protože žijí v představách o svých ziscích, až někde seženou mezinárodně uplatnitelné kvalitní experty za platy kopáčů. A zatím se ještě neprobudili ze svých hamižných snů, ale to přijde. Anebo nepřijde - a s další generací studentů v této zemi přestanou technické a vědní obory existovat, protože ta hrstka co je ještě bude studovat, se včas už za studia naučí jazyky a uteče jakmile to půjde do ciziny za lepším.
Pak však přestanou existovat i ty ostatní profese zde v Česku v terciární sféře, ve službách na technické profese nabalených: všichni ekonomové, právníci, politologové, kulturologové, konzultanti, manažeři čehokoli atd.
A tato země, protože nemá ropu ani plyn, jen trochu uhlí a uranu, což nepostačí, se stane banánovou kolonií v Evropě.
Něco jako Albánie nebo Moldávie.



Ze zde uveřejněné

diskuse je zřejmé, že existují studijní obory které k něčemu jsou, a potom takové, které nejsou k ničemu. Studoval jsem kdysi taky v Plzni, ale fakultu strojní. Téma mé diplomové práce bylo zcela konkrétní, práce řešila konkrétní technický problém. Diplomovou práci jsem řádně obhájil a dostal inženýrský titul, na řešení problému, který byl předmětem diplomové práce, mi byl udělen patent, který se dodnes využívá. Lze tedy říci, že řešení bylo nové a znamenalo přínos. Jakou novost a jaký přínos znamenají ty bláboly uváděné ve všech těch dnešních bakalářských, magisterských a jánevímjakých pracích z těch tzv. studijních oborů např. na právnické fakultě? O to víc a lépe jsou ale tito taky-absolventi vysokoškolského studia v dalším profesním životě placeni. Proto taky se nikdo moc na techniku nehrne, ale ty pseudo-vysoké školy jsou narvané k prasknutí.




Tento režim je stejně profláklý jako komunisti

Za komunistů se vyráběli v 50. létech "přes noc" právníci pro politické procesy, později získávali komunističtí chráněnci režimu zdarma falešné tituly Ing. a Dr.. Tím, že dal režim tituly přiblblým funkcionářům strany, fízlům a pod., tím dokazoval, že má na důležitých místech "vzdělané lidi". Regulérně vysokoškolsky vzdělané lidi totiž režim na svou stranu nemohl získat, nechtěli s ním mít až na pár šmejdů (bylo jich dost ve vládách po r. 90)nic společného.
Tato komunistická inflace titulů našla nově i v dnešní přeliberalizované společnosti živnou půdu. Pokřivené vysoké školství podle západního, často amerického vzoru, rozdává tituly za pár babek. Tzv. vysokých škol je jako hub po dešti a bordel a korupce tak mají zelenou. Dopady na společnost jsou jasné. Tituly snáze otevírají přiblblým lidským šmejdům dveře k významným postům, zejména ve veřejné správě a politice, kde je hlavním cílem osobní prospěch a hlavním instrumentem k dosažení prospěchu korupce.
Obrana proti dnešnímu do nejmenších detailů pokřivenému státu neexistuje, stejně jako neexistovala efektivní obrana proti komunismu. Oba režimy jsou stejné. K tomu, aby hrstka těch nahoře mohla krást a ovládat ty ostatní si pouze vytvořili rozdílné zákony a podvodné volební systémy.