08/01/2010
Více legrace pro babičky a dědečky aneb Miki, dáme brko?

V domově důchodců zní dunivé techno. Stařenky a staříci s piercingem v nose se kymácejí trhavými pohyby, vetché ručky nad hlavou neomylně sledují rytmus hudby. Zábava ovšem musí skončit v deset, aby se nerušil noční klid v širém okolí. Mladí si totiž soustavně stěžují na nadměrný hluk hudby, kterou zrovna nemusejí. Techno je teď totiž ještě hlasitější než kdysi v prvním desetiletí 21. století, staříci přece jenom již hůře slyší. Se smíchem vzpomínají, jak jim kdysi jejich nelegální technoparty rozháněli.

Hloupost? Ale vůbec ne. Každá generace má ve stáří ráda hudbu, kterou milovala v mládí. A také na ni tančí. Tak jako dnešní důchodci poslouchají dechovku a tančí valčíček, za pár let se bude v domovech důchodců tančit na techno. Je přece bláhové si myslet, že až dnešní generace zestárne, dá se snad na dechovku, kterou teď z hloubi duše nesnáší. Nebude.

Každá generace si nese do stáří hudbu a tanec svého mládí. A také ostatní záliby a návyky. My sice nevíme, co budou mít rádi mladí za několik desetiletí, zato bezpečně víme, co budou mít rádi staří.

V domovech důchodců bude nepochybně dunět techno a na lavičkách si dědové a babky budou pravděpodobně podávat jointa. Do domova bude pravidelně dojíždět tatér, aby si dědové a babky k narozeninám mohli dát nové tetování. Protože všichni budou samozřejmě on-line na Facebooku a na ICQ, budou si psát z pokoje do pokoje a s kamarády z jiných domovů. "Miki, dáme brko?" napíše děda z pokoje 108 dědovi do pokoje 312.

Staříkům nebude vůbec vadit jejich snížená pohyblivost - v mládí stejně jen většinou seděli u počítače a chatovali, tak budou pokračovat v tom, co dělali celý život.

Navíc budou mít neomezené technické možnosti se virtuálně podívat kamkoliv a s kýmkoliv se spojit. Jejich oblíbené počítačové hry je vrátí na svah, který si projedou na snowboardu, přitom budou se smíchem srážet okolní jezdce. Cynismus z mládí jim vydrží až do jejich vysokého věku - a počítačové hry kvůli nim zůstanou stejně divoké. Nové počítačové hry pro seniory budou nepochybně terno pro softwarové společnosti - a nebudou to žádné románky, ale pěkně brutální střílečky.

Senioři se také stanou atraktivní cílovou skupinou pro marketing - cílová skupina 70+ sice nebude nejsolventnější, ale zdaleka největší. Ke starým lidem se konečně všichni budou chovat s velkou úctou, protože senioři jim budou přinášet peníze. Také kosmetické firmy se na ně vrhnou s neustále novými nabídkami - mladí o svůj vzhled dnes pečují daleko víc než generace předešlé a kult mládí se jim s přibývajícím věkem neztratí. Naopak, budou chtít vypadat neustále mladší a marketing to vystihne.

Uvidíte, že se dočkáme. Domovy důchodců budou plné rozjuchaných dědečků a babiček, dobře vypadajících, dobře oblečených, vymydlených, navoněných, snad možná mírně zhulených, ale neustále v dobré náladě a ve spojení s okolním světem on-line.

Stáří tedy už nebude žádná smutná izolace, ale naopak - bude znamenat jednoznačně víc zábavy, víc radosti! No netěšte se na takové krásné stáří!?


Eda Kauba
kreativní ředitel Euro RSCG