Zemědělské a stavební pozemky
Pro určení ceny za zemědělské pozemky se stává "úřední cena dle BPEJ", která alespoň základním způsobem naznačuje kvalitu pozemků. Úřední cena se nejčastěji pohybuje v rozmezí od 7-15Kč/m2 zemědělské
půdy.A nyní počítejme. Pokud se změní územní plán (díky rozhodnutí "radních"), cena změnou druhu pozemku na stavební, se výrazně cena změní. Třeba na Přeloučsku na 200 Kč/m2. Takže za 15 koupím,
obratem za 200 bez přiřážky (přirážka možná až do 125% z ceny) prodám (1 ha za 150 000 na jeden hektar za 2 000 000). To se to pak investuje, to je "vejvar", když "radní" disponuje těmi správnými
informacemi a má činorodé příbuzenstvo. Obvykle to pak "radní" za cenu stavebního pozemku odkoupí zpět, "prý v duchu Bono publico na veřejněprospěšnou stavbu". Třeba v KV je st.pozemek za
800/m2(přirážka možná až do 200% z ceny), bez přirážek, takže místní radní jsou ještě "čipernější". Viz. vyhláška č. 460/2009 Sb.(ceny BPEJ a ceny stavebních pozemků). Co dodat.
PS Stáník Koloťuk je se svým zhodnocením akciových investic na pětinásobek přízemním břídilem (dohnal to ale objemem vstupu do transakce).
Stačí 8/15 zastupitelů, a je "vymalováno"
Ono to stačí, zaonačit tak, že sice záměr na "úřední desce" vyvěsí, ale tak, aby to bylo průchodné (třeba neúplné Info, etc.). Halt se asi ozval někdo ze zastupitelstva (také má činorodé příbuzné),
kdo se na jágdrechtu a následném porcování obecního "medvěda" nenakrmil tak, jak předpokládal. Kalkulaci "vejvaru" takovýchto transakcí jsem uvedl výše. Od roku 1993 se zabývám úředním a tržním
oceňováním lesa a nelesních pozemků (jak věcně-úřední cena, tak výnosově-tržní), trochu jsem s praktikami "v terénu" obeznámen. Nejdůležitější je ale míti přístup k relevantním informacím (radní je
obvykle mají), hlavně předem, zdali třeba obecní čistírna vod se plánuje někde na obecním pozemku u potoka s dotacemi. Dle BPEJ je to za "kačku"/m2 (podmáčené, lopuchy a bolševník...). Územní plán je
ještě imaginární, rokuje se o něm, na které obecní parcele to bude, ještě není rozhodnuto. Dáme obecní parcelní pozemky na vývěsce k prodeji. A k čemu dojde, příbuzenstvo "radních" se činí, jalové
pozemky za hubičku zkoupí. A pak již to pokračuje, jednomu změnou druhu pozemku přiklepneme odkup pozemků obcí, jako stavebních na čističku, druhému nad čističkou povolíme kachní farmu (na jeho
zemědělském pozemku) ale ten pod čističkou "třetí ostrouhá", bude plísněn, aby nebyla ekologická zátěž. Budou mu tam zkoumat lopuchy, bolševník bude musit klučit a budou mu v přilehlém potoce zkoumat
přítomnost kuněk, vranek, larev čolků horských či chrostíků a jiných "endemitů". Mají přeci čističku vod a musí pobírat dotace na její provoz. Ten "třetí" se ale namíchne a vše provalí, pak začne
"hukot", protože jde o dotace, dotace odeberou, obec se tím zadluží. Mohu se sice mýlit, ale příklad je "ze života". Budou pak nové volby a následky biblicky ponese i páté pokolení, zatímco strůjci
jsou vysmátí. Co Vy na
to?
...naši VOLI(ČI)...přesně vědí, co chtějí
Součaná (žido)vláda nevládne, parlament je žvanírnou retardovaných individuí, Paroubek s Topolánkem se předhánějí, kdo z nich se stane trapnější figurou v předvolební frašce. Strany a politici totiž
jsou - bohužel - jen "repre" vzorkem celé české populace. ODS, ČSSD, KDÚ-ČSL, Zelení, TOP 09, VV...atd. až ad nauseam tichá podpora KSČM - jedni za osmnáct, druzí bez dvou za
dvacet.
Stále stejné, už skoro století zahnívající bahno, stále stejní čecháčci, mistři v mimikrech, rektálním alpinismu a převlékání kabátů. Ale tito všichni zhovadilí politici nejsou o nic lepší ani horší
než jejich "voliči" v této zemi. A VŠECHNY "strany" jsou jen vzorkem všech "voličů" s volebním právem. Když jsou u moci a "u koryt" - jsou všichni stejní. Jako prasata - rozeznáte je jen podle váhy a
velikosti. A pokud u koryta zrovna nejsou (tzv. opozice) rozeznáte je pouze podle hlasitějšího kvikotu, váha ani velikost se
nemění.
V české prasekracii se totiž může klientelismu jedné politické - (zrovna vládnoucí) partaje dařit jenom při zločinecké spoluúčasti partají ostatních (koalujících i opozujících). Každý stát má
totiž takové politiky, politické strany a potažmo i takovou vládu, jakou si zaslouží (a zvolí). Ostatně myslím, že si současné politické panoptikum čeští voli(či) i ti "zvolení" v ČR plně zaslouží
za svoji naprostou blbost a politickou negramotnost. A pokud se nezmění národní mentalita tupých, konzumních českých vepřo-zelo-knedlíků, tak podobná, ne-li totožná "hovada" budou u moci ještě
další
generaci.
Rozdíl mezi nedemokratickými a demokratickými systémy se dá shrnout do dvou vět: Nedemokratický systém je takový, kde řadoví občané mají strach z mocných a ze své vlády. Demokratický systém je
takový, kde vláda a mocní mají obavy z voleb a strach z řadových občanů
voličů.
Ale Češi si svobodně zvolili /a znovu budou volit/ jako obvykle vlastní třetí cestu: Život v systému, kde vláda a mocní mají z občanů - voličů jenom jednu velkou SRANDU.
A čeští "občané" - VOLI(ČI)? U pivka a guláše, případně i něčeho jiného budou omílat věčné - "to ne my, to oni". Ale že by si vzpoměli na dávné tradice - třeba defenestraci - na to jsou příliš
"nažraní", zbabělí a nebo
líní.