17/09/2010
Kdybych já byl prezidentem

Já bych chtěl bejt zvolenej prezidentem země..." zpívá Martin Kraus v jedné ze svých písní. A pokračuje: "Nebyl bych nikdy zhulenej a choval bych se jemně." Zbožné přání. Martin Kraus to samozřejmě myslí jako vtip. Ale v tom je spíše výjimka.

Jiří Paroubek nám sděluje, co by on dělal jako premiér. Zřejmě mu ušlo, že lidé ve volbách dali tak nějak najevo, že ho premiérem nechtějí. Alespoň zatím. Další zbožné přání. A to už vůbec nemluvíme o všech možných značkách, produktech, výrobcích, poskytovatelích služeb, a dalších, kteří by si přáli, abychom si vybrali právě to jejich a abychom s tím byli šťastni až do konce svých dní. Ale naše volby v tomto směru probíhají neustále a každodenně. A každý den jim můžeme dát najevo, co volíme my.

A tak volíme. A oni se diví. Proč jsme si nevybrali právě to jejich? Krásný život, šťastnou rodinu, sluníčko, zelenou trávu, o třicet procent méně vrásek a zubní protézu, která drží a nepadá? Protože některá jejich přání jsou také zbožná. Vidí svůj produkt, na kterém jejich vývojáři pracovali tak dlouho a usilovně. Vidí, jaké má skvělé vlastnosti, vždyť ho znají od počátků, ze všech stran a úhlů. Vidí, jak je to úžasné a bezvadné a pochopitelně si představují, jak by se s tím lidem skvěle žilo.

Ale lidé to nechtějí. Protože ten, kdo jim to nabízí, jim nedokáže říci, k čemu skutečně by jim to mohlo být. Uchváceni svou vlastní představou se jim snaží vnutit svůj produkt přes nereálné sliby. Ty sliby se míjejí s realitou. Nejlepší přitom je vyjít ze skutečné podstaty produktu. Vrátit se zpátky na zem, zamyslet se, v čem opravdu tkví jeho síla, co lidem opravdu může přinést. Nabídnout jim něco skutečného, ne jen sliby.

Ale ne všechny značky to dokážou. Ne všichni politici. Je k tomu totiž potřeba pokora. Přiznat si, že nejsem ve všem dokonalý, že ne všechny musím zajímat. Že můj produkt neučiní šťastné všechny a navždy. Povšimněte si, že ty opravdu úspěšné značky většinou s námi takovým způsobem nekomunikují. Nike nám netvrdí, že její botky jsou úžasné. Ne, ona nám tvrdí, že když my budeme makat a trénovat, můžeme něco dokázat. Oni nám k tomu jen dodají sportovní vybavení.

I u nás se takové značky a firmy najdou. Lidé, kteří je vedou, jsou schopni se zastavit, zamyslet se, říci: "Co to tady těm lidem vykládáme? Není to nějaká pitomost? Pojďme se vrátit na začátek, k našemu produktu, a zamyslet se znovu." Je radost s takovými lidmi a značkami pracovat. Protože ve finále je to práce, která má smysl. Má smysl pro ně a má smysl pro lidi, kteří v jejich reklamě najdou užitečnou informaci. Není to plané slibování a mudrování, co by bylo, kdyby.


Martin Charvát
kreativní ředitel konektor


htd.cz

Pokud chceš vozit cihly, nekupuj na jejich převoz Ferrari


Naše dlouholeté zkušenosti nás přesvědčily, že spousta společností až po uvedení projektu do provozu (výpočetní středisko, řídící technologie, databázové systémy, firemní sítě...) zjistí, že utratili spoustu peněz zbytečně.
Při plánování nákupu nového zařízení doporučujeme připravit kvalitní projekt. Kvalitní projekt nám říká, na co bude zařízení sloužit a jaké vlastnosti má dané zařízení mít. Při tvorbě projektu bereme v úvahu různé širší souvislosti, které vnímáme komplexně. Někdy zdánlivě nesouvisející věci tvoří harmonický celek.Investice do projektu je velmi důležitá. Na základě kvalitně připraveného projektu známe celkovou investici, funkčnost, efektivitu, spolehlivost, bezpečnost, ještě před realizací. Po realizaci nám projekt slouží jako kontrola vynaložených investic a funkčnosti. Tento systém můžeme přirovnat k projektu při stavbě rodinného domu. Představte si, že stavíte rodinný dům bez projektu a dodavatelé rozhodují o tom, jaké materiály a zařízení vám dodají. Nebudete vědět dopředu kolik bude váš dům stát, kolik bude mít místností, zda bude energeticky výhodný a dokonce nebudete vědět, jak bude vypadat. Při dokončení stavby zjistíte, že jste chtěli stavět rodinný dům a máte výrobní halu.
Marketing dodavatelů HW i SW je mnohdy velmi agresivní a ve snaze prodat nebere v úvahu komplexnost, efektivitu a možnost využití stávajícího zařízení. Tím mnohdy donutí zákazníka ke zbytečným výdajům. výdajům.
Mnohokrát myšlenka může být dobrá, ale zmaří ji špatné řešení.

Pokud už něco máš, ať to dělá to, co má

Většina fungujících společností již nějaká zařízení vlastní, ale ne vždy je využíváno jejich dobrých vlastností a mnohdy nejsou používány efektivně.
Vlastníte zařízení a ani sami nevíte v jaké kondici se nachází.
Běžně se v praxi stává, že společnost řeší optimalizaci až v momentě, kdy už se na stávajících zařízeních nedá efektivně pracovat. Pro bezproblémový chod společnosti je nutno tomuto stavu předejít a včas udělat analýzu stavu zařízení.
Musíte si uvědomit, že vaše společnost se vyvíjí a modernizuje a dochází ke změnám jako například přijímání nových zaměstnanců, rozšiřování výroby, automatizaci procesů, změně předmětu podnikání nebo jeho doplnění. Všem těmto změnám se musí přizpůsobit = optimalizovat vaše IT zařízení (výpočetní středisko, řídící technologie, databázové systémy, firemní sítě...).
Po analýze vám dokážeme určit, zda stačí pouze malé změny například v nastavení nebo je nutné přistoupit k radikálnějším řešením.

Pokud chceš, aby kytka přežila, je třeba ji zalévat a občas pohnojit

Předpokladem pro plynulý provoz společnosti je bezproblémové a spolehlivé fungování zařízení (výpočetní středisko, řídící technologie, databázové systémy, firemní sítě...)
Když už jsme optimalizovali, je třeba zařízení stále udržovat v dobré kondici. Pokud tak neučiníme, budeme za určitý čas opět stát před problémem, že zařízení nepracuje efektivně. Naopak stálou péčí si zajistíme stabilitu a postupný rozvoj zařízení v souladu s měnícími se potřebami společnosti. Musíme si uvědomit, že investice do IT zařízení nám nejen pomáha udržovat plynulý chod společnosti, ale je zároveň investicí do správy a ochrany dat, které společnost vlastní a bývají klíčem k úspěchu.

Pokud chceš mít klidné spaní, tak se pojisti

Při havárii systému je důležitá jeho obnovitelnost a v ideálním stavu uživatelé výpadek ani nezaznamenají