14/07/2011
Z provozního hlediska je typ T3 prakticky dokonalý,
velký prostor, sedící cestující nepřekážejí, žádné výstupky, hrany a zákoutí jako v nových T14 a T15. Jediný nedostatek je, že nemají bezbariérový přístup. Na nových tramvajích je vidět, že jejich interiér navrhoval někdo, kdo tramvají v Praze v životě nejel. Nesmyslně umístěné sedačky, kdy kvůli nohám sedících cestujících nejde uličkou rozumně projít, slepý prostor za řidičem, kde proti sobě jdou vystupující a nastupující lidé, umístění a výška přidržovacích tyčí v prostoru poblíž dveří je jen pro lidi nad 180 centimetrů. Pro města, kde tramvaje jezdí poloprázdné, by to snad bylo použitelné, ale pro Prahu, kde jsou tramvaje celodenně plné až přeplněné, ne. Na přestupních zastávkách mezi linkami nebo mezi povrchovou dopravou a metrem se v tramvajích obměňuje velká část cestujících a to je při umístění sedaček zejména v T14 velký problém.