CIAF 2000
Letiště Hradec Králové, 2. a 3.9.2000
Fotografie jsem pořídil 2.9.2000.


Agusta A-109 (Belgie). Vrtulník italské výroby, zde sanitní verze ve službách belgické armády. Aermacchi/Aeritalia/Embraer AMX (Itálie). Lehký bitevní letoun vyvinutý ve spolupráci italských a brazilských firem. Aermacchi/Aeritalia/Embraer AMX (Itálie)
Lockheed C-130/Tp.84 Hercules (Švédsko). Legendární dopravní letoun, na snímku první stroj tohoto typu, dodaný do Evropy. Mc Donnell Douglas F-15C-42-MC Eagle, S/N 86-0178 (USA). V pozadí maketa Eurofighteru ve skutečné velikosti. General Dynamics F-16AM (MLU), FA-93 (Belgie). Belgie podrobila své F-16 omlazovací kůře MLU (Mid Life Update) a zde je výsledek: stroj od 349. letky z Kleine Brogel.
General Dynamics F-16AM, E-199 (Dánsko) Mc Donnell Douglas F-4F Phantom II, 38+29 (Německo). Stíhací varianta slavného stroje, vyvinutá speciálně pro evropské bojiště a službu u Luftwaffe. Letoun se vyznačuje zlepšenou obratností. Mc Donnell Douglas F-4F Phantom II, 38+29 (Německo)
Mc Donnell Douglas F-4F Phantom II, 38+29 (Německo) Mc Donnell Douglas F-4F Phantom II, 38+29 (Německo) Mc Donnell Douglas F-4F Phantom II, 38+29 (Německo)
IAR-99 Soim (Rumunsko). Výsledek společného vývoje jugoslávských a rumunských firem. Na CIAF 2000 byla předvedena vylepšená varianta, osazená pokročilejší elektronikou. IAR-330 Socat (Rumunsko). Zlepšená původní francouzská konstrukce SA-330 Puma. JAS-39 Grippen (Švédsko). Výrobek konsorcia SAAB/BAe, jeden z uchazečů o zařazení do výzbroje Letectva Armády ČR.
L-13 Blaník, Očovskí bačovia (Slovensko). Dnes již legendární celokovový větroň československé konstrukce, zde ve službách slovenské akrobatické skupiny. Vzhledem k síle větru běhal při jejich vystoupení mráz po zádech. Aero L-159B, 5831 (ČR). Cvičná varianta nového bitevníku Letectva Armády ČR. Aero L-159B, 5831 (ČR)
Aero L-159B, 5831 (ČR) Aero L-39C, 0440 (ČR). Starší cvičný stroj čs. konstrukce již v nové "NATO" kamufláži. Aero L-39C, 0440 (ČR)
Aero L-39C, Biele Albatrosy (Slovensko). Košická akrobatická skupina, jeden z vrcholů CIAF 2000. Aero L-39C, Biele Albatrosy (Slovensko) Aero L-39C, Biele Albatrosy (Slovensko)
Dassault Mirage F-1, C14-22, 14-15 (Španělsko). Vyjímka potvrzující pravidlo: jediná z řady Mirage, navržená s klasickým uspořádáním nosných a ocasních ploch. Všechny ostatní Mirage jsou navrženy s trojúhelníkovým křídlem. Dassault Mirage F-1, C14-22, 14-15 (Španělsko) Dassault Mirage F-1, C14-22, 14-15 (Španělsko)
Dassault Mirage F-1, C14-22, 14-21 (Španělsko) Mi-24V, 0705 (ČR). V popředí nový vůz Tygří letky: Velorex. MiG-21UM (Lancer B) (Rumunsko). MiG-21 modernizovaný izraelskou elektronikou. Jedna z cest, kterou se mohlo ubírat i naše letectvo.
Pilatus PC-6 (Rakousko) Sikorsky S-61A, U-240 (Dánsko). Stroj od 722. perutě Dánského královského letectva. Sikorsky S-61A, U-240 (Dánsko)
Su-25K, 1002 (ČR), populární "Hrábě - žralok". Na CIAF 2000 šlo patrně o poslední vystoupení tohoto typu na leteckých dnech, neboť v dohledné době budou tyto stroje vyřazeny. Su-25K, 1002 (ČR) Su-25K, 1002 (ČR)
Su-25K, 1002 (ČR) Su-27UB, 68 (Ukrajina). "Spárka" od 831. stíhacího pluku v Mirgorodu. Su-27UB, 68 (Ukrajina)
Su-27, 57 (Ukrajina). Letoun od 831. stíhacího pluku v Mirgorodu, pilot pplk. Fjodor Tyščuk obdržel cenu za nejlepší letovou ukázku. Su-27, 57 (Ukrajina) Panavia Tornado F.3, ZA321, TAB (Velká Británie). Stíhací varianta víceúčelového stroje západoevropské konstrukce.
Panavia Tornado IDS, 44+43 (Německo) - stíhací bombardovací verze. Panavia Tornado IDS, 44+43 (Německo) Panavia Tornado IDS, 44+43 (Německo)
Tu-22M-3, 96 (Ukrajina). Bezesporu nejatraktivnější exponát CIAF 2000. Stroj od 185. gardového těžkého bombardovacího pluku v Poltavě. Tu-22M-3, 96 (Ukrajina) PZL-Swidnik W-3A Sokol, 0714 (ČR). Stroj, který naše armáda vyměnila za MiG-29.