Republic P-47D-30 Thunderbolt (1:144)

Doba čtení: 2 min.

P-47DStavebnice: Revell 04929


Tuto největší, nejtěžší a nejdražší stíhačku poháněnou jedním pístovým motorem jistě není třeba dlouze představovat. Thunderbolty tvořily páteř stíhacího a stíhacího-bombardovacího letectva spojenců na všech bojištích druhé světové války. Vyzbrojené osmi půlpalcovými kulomety a schopné nést až 1134 kg pum a neřízených raket, představovaly sílu, kterou bylo nutno brát vážně.

Model

Model ze série MicroWings představuje to nejlevnější a nejjednodušší, co lze mezi modely koupit. Tomu také odpovídá provedení stavebnice bez interiérů, s jednou obtiskovou verzí. Na druhou stranu jsou tyto stavebnice obrysově poměrně přesné a s vynaložením rozumného úsilí z nich lze postavit pěkně vypadající model do vitrínky. To je i případ Thunderboltu.

Stavba

Nejprve jsem slepil poloviny trupu a do nich zespodu vestavěl pilotní prostor (bohužel jsem ještě nepřišel na způsob jak jej vyfotit 🙂 ). Poté jsem slepil horní a dolní polovinu křídel a vestavěl podvozkové šachty. Slepení trupu a křídel vyžadovalo trochu pozornosti, protože vodicí plochy nevedou úplně přesně a mezi celky vzniká dost velká škvíra, kterou je třeba následně zatmelit. Naproti tomu, VOP sedí celkem obstojně, stejně jako morotový kryt, na kterém je ale třeba zatmelit propadliny. Podvozky jsem po očištění s klidem použil, očistit vrtuli dá trošku práce, ale i to lze při troše opatrnosti zvládnout. No – a to je asi tak vše.

Zbarvení

Vzhledem k tomu, že již mám ve sbírce „většího bratra“, tedy dvaasedmdesátinový model téhož stroje, rozhodl jsem se pořídit mu dvojnásobně zmenšené dvojče – tedy letoun 22. letky 56. skupiny 9. letecké armády (22nd FS/56th FG, 9th AF), operující v roce 1944 v Evropě. Celý letoun je v barvě kovu s červenou přední částí motorového krytu, žlutými ocasními plochami a zeleným pásem proti oslnění na hřbetě trupu. Kovový povrch jsem znázornil metalizérem Humbrol 27002 s různým množstvím přimíseného odstínu 27003. Červený kryt motoru je Humbrol 60, žlutá na ocasní plochy ModelMaster 1708, na hřbet trupu jsem použil Humbrol 155. Poté dostal letoun vrstvu čirého lesklého akrylového laku.

Závěr

Za hodně málo peněz hodně hezký model.

Fotogalerie