Stavebnice: Zvezda 6254
Polikarpov I-16 byl sovětský jednomístný jednomotorový stíhací letoun dolnoplošné koncepce zkonstruovaný N. N. Polikarpovem.
Ve třicátých letech 20. století se stal jedním ze symbolů sovětské konstruktérské školy a nejvýkonnější sovětskou stíhačkou v tomto období. Roku 1937 se začal vyrábět I-16 typ 10 s motorem M-25V o výkonu 552 kW. Výzbroj kulometů nesená prozatím jen v křídlech byla doplněna o další dva synchronizované kulomety ŠKAS nad motorem. Kostra draku byla zesílena, standardem se stal kryt vrtulového náboje. Vlastnosti při vzletu a přistání zdokonalily vztlakové klapky.
(https://cs.wikipedia.org/wiki/Polikarpov_I-16)
Model
Vše podstatné bylo doufám řečeno již v článku, věnovanému Išakovi, takže jen stručně: stavebnice je z kategorie „snap-fit“, jednotlivé díly modelu jsou čisté, bez otřepů a na první pohled vypadají velmi dobře. Rytí je naznačeno negativní linkou, nezapomnělo se ani na naznačení prověšeného plátěného potahu.
Stavba
Stejně jako v předchozím případě jsem se rozhodl odstranit figurku pilota a vytvořit alespoň jednoduchý kokpit, k čemuž je třeba odbrousit plný materiál v místě kokpitu. Doplnil jsem sedačku pilota, zohýbanou z kousku hliníkového plechu z čajové svíčky.
Zbarvení
Tentokrát jsem postavil Moscu španělského republikánského letectva z roku 1938.
Použil jsem Humbrolku 155 na horní plochy, spodní plochy jsou světle modré (bílá Humbrol 34 s malou kapkou Humbrol 14). Obtisky jsem si vytvořil a vytisknul sám, včetně obličeje maskota 1. escuadrilly, figurky Betty Boop. Pruhy na křídlech, na trupu a na směrovce jsou také jako obtisky; před jejich nanesením jsem podklad nabarvil bílou. Obličej Betty Boop jsem nejprve nanesl jako obtisk černé siluety, kterou jsem přebarvil bílou barvou a přes to nanesl tentýž obtisk ještě jednou, takže se na bílém podkladu hezky vykreslil. Když obtisky zaschly, nanesl jsem lesklý akrylový lak a patinu olejovými barvami, na závěr přišel matný lak.
Fotogalerie