Hunting Percival Jet Provost T.3 (1:72)

Jet Provost T.3A

Stavebnice: Airfix A02103

V roce 1951 byly u firmy Hunting Percival zahájeny práce na novém cvičném letounu. Ačkoliv v té době u firmy vrcholil náběh sériové výroby pístového cvičného letounu Provost, vedení firmy včas rozpoznalo budoucí potřeby RAF. V červnu 1954 pak poprvé vzlétl prototyp letounu P.84, který byl RAF následně označen Jet Provost T.1. Po přechodném typu T.2 s novým motorem, upraveným podvozkem a překrytem kabiny, přišel do výroby model T.3, který se stal standardním cvičným letounem RAF. Celkem bylo vyrobeno 201 kusů této verze.

Model

Obvyklá červená krabička, otevíraná shora, skrývá 45 dílů z světle šedého plastu. Jednotlivé díky jsou prosty otřepů i stop po vyhazovačích. Rytí je negativní, mírně hrubší, avšak rovnoměrné a čisté. Pilotní prostor je poměrně dobře vybaven, včetně sedaček, sestavovaných ze čtyř dílů. Odsunovatelná část překrytu kabiny je nabízena ve dvou provedeních – užší pro uzavřený a širší pro otevřený kokpit. Podvozky a další drobné díly jsou velmi hezky vyrobené.

Stavebnice obsahuje dvě barevná schémata: Jet Provost T.3 od No. 2 TFS, RAF Gaydon, z roku 1967 – celošedý s reflexními oranžovými pásky, a Jet Provost T.3A od No. 1 TFS, RAF Linton-On-Ouse, z roku 1984, v pozdějším červeno-bílo-šedém provedení.

Stavba

Kokpit, a vlastně všechny díly, k sobě perfektně pasují. Nenašel jsem místo, kde by bylo třeba jakékoliv násilí, natož pak tmelení. Do přídě je třeba vložit dostatečné závaží, ale vzhledem k objemu přídě to není problém. Ke stavbě jako takové asi není více co dodávat. Vše pasuje kam má, model se dá bez problémů postavit bez tmelení.

Zbarvení

Po neúspěchu s oranžovými doplňky u předchozího modelu T.3 jsem se tentokrát pečlivě připravil a s pomocí lepidla Herkules se mi podařilo dokončit povrchovou úpravu v podobě šedého letounu (ModelMaster 2038) s oranžovými pásky.

Fotogalerie